【實用教育app】Tuntunan Puasa Dan Doa|最夯免費app

【實用教育app】Tuntunan Puasa Dan Doa|最夯免費app

分享好友

【免費教育App】Tuntunan Puasa Dan Doa-APP點子

Puasa secara bahasanya boleh diartikan sebagai "menahan diri". Dari segi istilah syarak puasa bermaksud "menahan diri daripada makan, minum dan perkara-perkara yang membatalkan puasa bermula daripada terbit fajar shadiq sehingga terbenam matahari berserta niat".

- Puasa Ramadhan -

【免費教育App】Tuntunan Puasa Dan Doa-APP點子

Puasa Ramadhan ertinya menahan diri daripada makan dan minum serta segala perbuatan yang boleh membatalkan puasa, mulai dari terbit fajar sehinggalah terbenam matahari pada bulan Ramadhan. Hukum puasa Ramadhan adalah wajib bagi umat Islam. Umat Islam juga dikehendaki menahan diri daripada menipu, mengeluarkan kata-kata buruk atau sia-sia, serta bertengkar atau bergaduh. Ini kerana puasa merupakan medan latihan memupuk kesabaran, kejujuran serta bertolak ansur dalam diri. Secara tidak langsung amalan puasa akan menyuburkan sikap murni di dalam diri pelakunya. Adalah menjadi harapan kita agar kesemua nilai yang baik ini akan terus dipraktikkan ke bulan-bulan berikutnya.

- Dalil Wajib Puasa Ramadhan -

【免費教育App】Tuntunan Puasa Dan Doa-APP點子

Firman Allah S.W.T: “ Wahai orang-orang yang beriman, telah diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana telah diwajibkan ke atas umat-umat yang sebelum kamu, semoga kamu menjadi orang-orang yang bertaqwa. “ - (Surah Al-Baqarah: 183)

Hadis Rasulullah s.a.w: Ditegaskan oleh Rasulullah s.a.w melalui sabdanya yang diriwayatkan oleh Ahmad, An- Nasa'i dan Al Baihaqi dari Abu Hurairah, yang bermaksud:

" Sesungguhnya telah datang kepada kamu bulan Ramadhan bulan yang penuh berkat. Allah telah fardhukan ke atas kamu berpuasa padanya. Sepanjang bulan Ramadhan itu dibuka segala pintu Syurga dan ditutup segala pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan"

免費玩Tuntunan Puasa Dan Doa APP玩免費

免費玩Tuntunan Puasa Dan Doa App

Tuntunan Puasa Dan Doa APP LOGO

Tuntunan Puasa Dan Doa LOGO-APP點子

Tuntunan Puasa Dan Doa APP QRCode

Tuntunan Puasa Dan Doa QRCode-APP點子
熱門國家系統支援版本費用APP評分上架日期更新日期
未知Android
Google Play
1.0
App下載
免費
1970-01-012015-04-25
分享app
上一個APP
下一個APP

高評價教育App推薦

Rhetorica

+++ Aufgrund des anstehenden Abiturs ist die App auf nur 0,89€ reduziert! +++Rhetorica bietet Ihnen alles was Sie brauchen um im Umgang mit rhetorisch …